High Fibe biedt enkele bijzondere ingrediënten aan met een meerwaarde ten aanzien van vezels, eiwitten, groenten, minder CO2 uitstoot en/of verwerkte reststromen. Hierin worden startende en internationale bedrijven vertegenwoordigd die toegang en samenwerking zoeken in de Benelux. Door mijn ervaring als commercieel levensmiddelentechnoloog heb ik een aanzienlijk netwerk opgebouwd binnen deze industrie. Vanuit mijn interesse in internationale trends, technologische ontwikkelingen en voedingskundige inzichten denk ik graag mee naar nieuwe concepten die aansluiten bij de toekomstige marktvraag. Op deze wijze worden er meer duurzame en gezonde producten aangeboden zodat consumenten een verantwoorde keuze kunnen maken.
Consumenten begrijpen dat hun gezondheid voor een belangrijk deel wordt bepaald door voeding en eetgedrag. Ook weten ze dat er een milieuprobleem is waarvoor circulaire oplossingen nodig zijn die leiden tot minder broeikasgassen en minder afval. Het is echter moeilijk om concessies te doen aan smaak, en om gewoontes te veranderen. Vanuit de overheid worden er diverse campagnes gestart om consumenten voor te lichten, en om producenten te stimuleren gezondere producten te maken. Binnen de voedingsmiddelenindustrie gaan enkele ontwikkelingen hun stempel drukken op de productiewijzen en het productaanbod. Zo komt er steeds meer aandacht voor natuurlijke grondstoffen, een vegan eetpatroon, een goede darmflora (microbioom), een toekomstige CO2-belasting, en de invoering van “Nutri-Score”.




